Skocz do zawartości

LubForum.pl używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu internetowego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.    Akceptuję używanie plików cookies

Zdjęcie

Rozbudowa trakcji trolejbusowej w Lublinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#141 SpeedwayFan

SpeedwayFan
  • Użytkownicy
  • 522 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 31 maj 2008 - 02:12

100 nowych autobusów, 70 trolejbusów, ponad 40 km trakcji

Imponująca wizja komunikacji

Pojawiła się kolejna imponująca wizja przebudowy komunikacji miejskiej w Lublinie, o której poinformowała Elżbieta Kołodziej-Wnuk, zastępca prezydenta Lublina. Miasto ma zostać wyposażone m.in. w 100 nowych autobusów (będą jeździły na paliwie ekologicznym), 70 trolejbusów (wyposażonych w napęd na prąd zmienny, a także napęd dodatkowy), nową zajezdnię, ponad 40 km nowej trakcji trolejbusowej.

Ratusz przeznacza na każdą inwestycję ok. 23 proc środków, natomiast reszta pochodzi z funduszy pomocniczych, głównie z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Wartość całego komunikacyjnego przedsięwzięcia rozłożonego na najbliższych 7 lat to ok. 400 mln zł.

Gdzie jeszcze mają jeździć trolejbusy?

Chodźki - Choiny - Związkowa - Krochmalna - Gazowa - Zemborzycka - Diamentowa - Podzamcze - Unii Lubelskiej - Lwowska -Andersa - Mełgiewska - Grygowej - Droga Męczenników Majdanka - Doświadczalna - Północna - Willowa -Sławinkowska - Zbożowa - Warszawska - Bohaterów Monte Cassino - Wileńska - Głęboka - Armii Krajowej - Jana Pawła II - Kraśnicka -Filaretów - Zana - Nadbystrzycka - Muzyczna. (mias) www.nml.pl

Dołączona grafika
Trolejbus na ulicy w Vancouver

Dołączona grafika
Propozycja Neoplan-Solaris dla Londynu – foto ze strony trolleybus.net

Dołączona grafika
Trolejbus obslugujacy lotnisko w Genewie
Motor Lublin- 8 sezonów w żużlowej ekstraklasie, Drużynowy Vice-Mistrz Polski 1991

Hans Nielsen - zawodnik Motoru w latach 1990-1993.

#142 CzarnyZajaczek

CzarnyZajaczek
  • Użytkownicy
  • 461 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Królewska Wieś Sobieska Wola

Napisano 31 maj 2008 - 22:19

Obrazek
Trolejbus na ulicy w Vancouver


:shock: :shock: ale cacko
jak kiedyś będę równie bogaty jak Palikot, to kupie kilka takich i będą jeździć po Lublinie ;)

Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"

Lubelski Portal Informatyczny


#143 sothink

sothink
  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Lokalizacja:Breslau

Napisano 01 czerwiec 2008 - 15:26

Ja dorzucę jeszcze jeden argument. Teraz owszem mamy większość elektrowni węglowych, ale równie dobrze za kilkanaście - dziesiąt lat mogą to być elektrownie atomowe, wiatrowe, słoneczne, wodne czy jeszcze inne. Trolejbusów nie trzeba wymieniać, im wszystko jedno z czego się prąd produkuje, za to autobus może jeździć tylko na jeden konkretny rodzaj paliwa, a wiele źródeł energii jak wiatrowa czy wodna są dla autobusów raczej niedostępne :D


Wczoraj był wypadek na Al.Racławickich i oczywiście nasze ukochane ekologiczne środki transportu stały w rządku w liczbie 4 sztuk bezradne jak dzieci we mgle, a autobusy spokojnie przejeżdżały.


Trolejbusy to na razie jedyna słuszna droga w lubelskich transporcie miejskim. Ropa będzie się nieubłaganie zbliżać do 10 zł, i co najgorsze ta bańka nie pęknie gdyż w przeciwieństwie do kryzysów paliwowych w przeszłości tutaj z roku na rok coraz większych popyt kreują państwa azjatyckie.
Energia elektryczna z elektrowni jądrowych jest tania i będzie ona wypierać coraz droższą ropę. Ludzie w miastach będą o wiele bardziej używać metra, tramwai / trajków a na trasach między miastowych pociągów. Już zresztą teraz komunikacja lotnica czuje potężne zagrożenie ze strony szybkich pociągów jak np. TGV.
Także przyszłość należy do prądu. Elektrycy do boju! ;)

#144 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 01 czerwiec 2008 - 15:55

Elektrycy do boju! ;)

8-) ;)

Należy do tego dodać jeszcze fakt, nowoczesne silniki elektryczne cechuje wyższa sprawność niż silniki spalinowe, a także np. mogą oddawać energię przy hamowaniu.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#145 goryl

goryl
  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 01 czerwiec 2008 - 16:22

Już od ponad roku KE zaczęła dostrzegać problem dodatkowego efektu cieplarnianego powodowanego przez samoloty. Oprócz tego paliwo lotnicze też drożeje.
Jeśli nie wymyślą czegoś w kwestii paliw, to nieuchronnie nastąpi prawdziwy renesans transportu szynowego.

#146 aron

aron
  • Użytkownicy
  • 1039 postów
  • Lokalizacja:Lublin/Włoszczowa

Napisano 01 czerwiec 2008 - 20:09

Wrocławski idiota nadal myśli, że ropa drożeje a prąd i węgiel tanieją. Skąd się biorą tacy kretyni? Z Wrocławia oczywiście.
UE nakłada na nas ograniczenia w emisji CO2 przez co prąd podrożeje zapewnie dwukrotnie w ciągu najbliższych lat.

Nie problem wstawić do busa silnik hybrydowy z Toyoty Priusa. Bus spali wtedy 3 litry benzyny na 100 km i wszystkie "zalety" troljebusa giną w mroku dziejów.

Uprzejmie proszę adminów o warna dla wrocławskiego kretyna za trollowanie, bo on te bzdury powtarza już po raz enty.

Shawman: uprzejmie proszę o nieużywanie wielkiej czcionki w postach.
Mercedes Sprinter - king of the road.

#147 JagodeK

JagodeK
  • Użytkownicy
  • 252 postów
  • Lokalizacja:lbn

Napisano 01 czerwiec 2008 - 21:13

UE nakłada na nas ograniczenia w emisji CO2

Nie UE tylko protokół z Kioto który podpisaliśmy.
A zgodnie z zarządzaniami rządu zaleca się ograniczanie ilości drobnych ciepłowni na rzecz dużych elektrociepłowni i ciepłowni obsługujących duże ilości budynków. Takie obiekty maja produkować mniej CO2 niż małe ciepłownie obsługujące pojedyncze domy. Ida tym topem zapewne tez energia produkowana choćby z węgla napędzająca trolejbusy itp. wytworzy najprawdopodobniej mniej CO2 niż kilkaset samochodów osobowych. Jak już sam chyba zauważyłem teraz kwestia zanieczyszczeń pochodzących z produkcji energii jest bardzie zależna od techniki produkcji niż surowca. Teraz jakie jest większe prawdopodobieństwo kto będzie stosował nowocześniejsze bardziej ekologiczne procesy produkcji energii prywatny bursiarz czy duża elektrownia dofinansowywana odgórnie?
Poza tym duża elektrownie łatwiej jest skontrolować niż kilka tysięcy prywatnych busów.
A przecież zadaniem busów nie jest zmniejszanie ilości produkowanego CO2 tylko wożenie ludzi i nie sadze zbyt wielu bursiarzy myślało ładować kasę w ekologiczne silniki o ile nie zostanie im to narzucone przez prawo. dlatego też cieszy mnie że Aronie posiadasz tak dużą świadomość ekologiczną i zapewne będziesz stanowił ekologiczne lobby wśród właścicielu busów.
Jeszcze inna kwestia taka ze jeśli chodzi o model komunikacji UE wspiera i promuje transport publiczny opierający się między innymi na: tramwajach, trolejbusach i pociągach.
Polecam do lektury politykę transportową UE.
Nie jeżdżę busami ;)

#148 sothink

sothink
  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Lokalizacja:Breslau

Napisano 01 czerwiec 2008 - 21:33

Polityka UE będzie się kierować w stronę energii ekologicznej i myślę że prędzej czy później Niemcy z racji ekonomicznej przekonają się do atomu. Na Dolnym Śląsku mają pracować nad technologiami węglowymi w elektrowniach, zobaczymy co nauka przyniesie.
Jedno jest pewne, ropa będzie drożeć coraz bardziej, a my przesiądziemy się do pojazdów napędzanych prądem z trakcji, to nieuniknione.

#149 aron

aron
  • Użytkownicy
  • 1039 postów
  • Lokalizacja:Lublin/Włoszczowa

Napisano 01 czerwiec 2008 - 21:37

sothink napisał
Polityka UE będzie się kierować w stronę energii ekologicznej i myślę że prędzej czy później Niemcy z racji ekonomicznej przekonają się do atomu.

Niemcy może i tak, ale w Polsce i tak Wajrak nie pozwoli ci zbudować żadnej atomówki.


Na Dolnym Śląsku mają pracować nad technologiami węglowymi w elektrowniach, zobaczymy co nauka przyniesie.

Co może przynieśc na Dolnym Śląsku - kolejne żądania dotacji z budżetu centralnego

Jedno jest pewne, ropa będzie drożeć coraz bardziej, a my przesiądziemy się do pojazdów napędzanych prądem z trakcji, to nieuniknione.

Ropa będzie drożeć a węgiel i prąd to pewnie stanieją? Niezłej ekonomii uczą we Wrocławiu. Tylko tam taki idiota jak sothink mógł dostać dyplom.

Napisz sothink o ile staniał węgiel w ciągu ostatnich powiedzmy 5 lat. Śmiało!

http://www.pkpp.ostb...kasuje-promocje
Władze InterCity tłumaczą, że do podwyżki cen biletów, pierwszej od lutego 2006 roku, zmusił je wzrost cen energii sięgający 30 proc., paliw i kosztów pracy. Koszt remontu wagonów zwiększył się w ostatnim czasie o ok. 100 proc. - Nowa będzie nie tylko taryfa, ale i wagony, którymi będą podróżować nasi klienci - uzasadnia w dzienniku podwyżki Czesław Warsewicz, prezes spółki.


Uprzejmie proszę adminów o warna dla wrocławskiego kretyna, który ciągle powtarza bzdury, że węgiel i prąd w Polsce tanieją.

Przecież busiarze mają o wiele więcej ekologicznych busów niż MPK, gdzie większość to stare smrodziuchy.

Jeżeli chodzi o ekologię, to MPK jest 10 lat za busiarzami ( co najmniej).

Dlatego ja jestem za tym, żeby zezwolić na wożenie ludzi po Lublinie każdemu kto ma busa z normą co najmniej Euro 1, a tym co nie mają nakazać do końca roku kupno takiego busa a jak nie kupi to do widzenia. Za 2 lata wprowadzić obowiązek normy Euro 2, za 4 lata Euro 3 i tak dalej.

W ten sposób w kilka lat rozwiązane byłyby wszystkie problemy ekologiczne w Lublinie i to bez nakładów ze strony miasta. Oczywiście ubocznym skutkiem byłoby wyrzucenie na zbity pysk biurokractwa z MPK i niemożność jeżdżenia na gapę, dlatego też myślę, że zaraz będzie krzyk, że śmierdziuchy Ikarusy z MPK są cudowne i niezbędne.
Mercedes Sprinter - king of the road.

#150 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 01 czerwiec 2008 - 21:45

Aron ile razy Ci będziemy powtarzać że busy się do komunikacji miejskiej nie nadają!! :mrgreen:

A tak wogóle to nie denerwuj się i weź odejdź od tego kompa i się uspokój, bo znów tracisz cenny czas ;)
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#151 JagodeK

JagodeK
  • Użytkownicy
  • 252 postów
  • Lokalizacja:lbn

Napisano 01 czerwiec 2008 - 21:47

Aron może ty masz większą wiedzę kwestii busów ale dlaczego jest tak że zazwyczaj jak korzystam z busów, a czasami muszę, to trafiają mi sie jakieś zdezelowane przeróbki z busów towarowych do do których ekologicznośći miała bym duże wątpliwości. To już częściej jeżdżę niskopodłogowymi autobusami MPK.
Ropa drożeje bo takie jest lobby producentów, cały czas odkrywane są nowe złoża i chodź przybywa konsumentów to w świecie nauki jest wiele sprzecznych zdań dotyczących problemu kończenia jej zasobów i konieczności przechodzenia na inne źródła energii.
A węgiel nie jet obecnie tak rozchwytywanym surowcem jak ropa i istnieje wiele alternatyw w produkcji energii.
Po Lublinie już jeździły kiedyś busiki i się powoli wycofały, ostała się chyba jedynie linia 74 która to teraz obsługiwana jest prze coraz większe busy, raczej już mini autobusy a może wkrótce będą to autobusy.
Nie jeżdżę busami ;)

#152 CzarnyZajaczek

CzarnyZajaczek
  • Użytkownicy
  • 461 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Królewska Wieś Sobieska Wola

Napisano 01 czerwiec 2008 - 23:32

Ropa drożeje bo takie jest lobby producentów, cały czas odkrywane są nowe złoża i chodź przybywa konsumentów to w świecie nauki jest wiele sprzecznych zdań dotyczących problemu kończenia jej zasobów i konieczności przechodzenia na inne źródła energii.


Ja najbardziej przychylam się do takiej opinii, że owszem złoża będą dalej odkrywane i jest tej ropy fizycznie na kilkaset lat obecnego zużycia, ale szacuje się (bo OPEC nie udostępnia danych - to jest największa przeszkoda w tych przewidywaniach), że w nowo uruchamianych teraz odwiertach około 50% energii uzyskanej z wydobywanej ropy idzie na proces wydobywania. Jeśli to prawda, to jest to wyjaśnienie dlaczego OPEC nie chce zwiększać wydobycia ropy, bo im się to niespecjalnie opłaca.

Z drugiej strony, postęp techologiczny może to zmienić

Tomasz Dąbski "CzarnyZajaczek"

Lubelski Portal Informatyczny


#153 Shawman

Shawman

  • Użytkownicy
  • 3436 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin/Warszawa

Napisano 02 czerwiec 2008 - 09:40

Jedno jest pewne, ropa będzie drożeć coraz bardziej, a my przesiądziemy się do pojazdów napędzanych prądem z trakcji, to nieuniknione.


Ja byłbym ostrożny w używaniu określeń takich jak "pewne" i "nieuniknione". Nic nie jest pewne, a na styku handlu i nauki już całkiem. Przy każdym kryzysie paliwowym pojawiały się katastroficzne wizje świata rozdartego wojną o ropę (co się potwierdza w nieco mniejszej skali). Kryzysy jednak mijały i ten też minie, pytanie tylko, co się do tego przyczyni. Może to być uspokojenie sytuacji na scenie międzynarodowej (spokój na Bliskim Wschodzie i w Azji Środkowej), może odkrycie nowych, bogatych złóż ropy, może też nastąpić jakaś rewolucja w technologii, która uniezależniłaby nas od ropy. W tej chwili jest mało prawdopodobna, ale nie sądzę, by sprowadziła się do samochodów podłączonych do trakcji.

Ale trakcję dla komunikacji miejskiej warto rozwijać, tak czy inaczej.

#154 sothink

sothink
  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Lokalizacja:Breslau

Napisano 02 czerwiec 2008 - 11:38

W przeciwieństwie do poprzednich kryzysów, teraz mamy sytuację ostrego popytu. Tylko Saudowie i Wenezuela mają jeszcze zapasy taniej ropy, a półtoramiliardowe Chiny i miliardowe Indie potrzebują coraz więcej ropy, nawet spadek zapotrzebowania na rynku USA mało zmieni. Popyt w tej chwili jest o około 8-10% większy niż podaż ropy.
Ja myślę że nie będzie jakiejś katastrofy Kanada ma spore złoża ciężkiej ropy, a Ruscy sporo ropy tyle że głęboko i to wszystko niestety sporo będzie kosztować. Nie zmienia to faktu że produkcja nie będzie nadążała z popytem, a więc cena surowca będzie rosnąć.
Samochody nie będą podłączone do trakcji, dlatego popyt na ropę będzie rósł. W USA powstają plany rozbudowy transportu publicznego opartego o trakcję.

#155 sothink

sothink
  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Lokalizacja:Breslau

Napisano 02 czerwiec 2008 - 11:44

Busy lepiej się nadają do komunikacji miejskiej niż twoje ukochane śmierdzące Ikarusy z MPK.


Głuptaku nikt nie będzie płacić pensji 3x większej ilości kierowców w busach.


Ja jestem spokojny - niezłą mam polewkę z wrocławskiego kretyna który twierdzi że prąd tanieje.


Znowu sobie ubzdurałeś w tej swojej pustej głowie, że ja napisałem że prąd tanieje.
Prąd będzie drożał (na świecie sumarycznie nie ma deflacji), ale nie tak bardzo jak ropa.


Rozumiem, że zgadzasz się z sothinkiem, że prąd i węgiel tanieją?
Surowce drożeją, bo mamy na całym świecie ( no prawie całym) szybki wzrost gospodarczy. Gdy przyjdzie recesja, to ceny surowców pójdą w dół. Nie raz tak było.


Ostra recesja w postaci spadku gospodarczego ma czasami miejsce w krajach rozwiniętych jak np. Japonia. Chiny i Indie będą miały wzrosty cały czas raz mniejsze raz większe, a to znaczy że popyt na ropę i węgiel będzie rósł.

#156 integrator_01

integrator_01

    ZBANOWANY

  • Użytkownicy
  • 3841 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 02 czerwiec 2008 - 11:56

Jak ja lubię czytać Wasze sprzeczki zarówno tu jak i na lubelskich i wrocławskich forach GW :lol: :mrgreen: Bitwy aron-sothink są już legendarne.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

niedasię™

#157 empek

empek
  • Użytkownicy
  • 94 postów
  • Lokalizacja:Lublin

Napisano 02 czerwiec 2008 - 14:07

Co łączy miasta Lublin i Wrocław? Pociąg pospieszny, kierowany przez pijanego maszynistę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

#158 aron

aron
  • Użytkownicy
  • 1039 postów
  • Lokalizacja:Lublin/Włoszczowa

Napisano 02 czerwiec 2008 - 18:01

Dla wszystkich miłosników trakcji elektrycznej
http://gospodarka.ga...azy_wiecej.html

Jeśli Komisja Europejska wprowadzi pakiet klimatyczno-energetyczny w proponowanym przez siebie kształcie, w 2013 roku nasze rachunki za prąd wzrosną dwukrotnie - prognozuje "Gazeta Prawna".
Gazeta pisze, że wprowadzenie przez KE pakietu zahamuje polską gospodarkę. Na wynegocjowanie lepszych od obecnych warunków Polska ma niewiele czasu - Francja, która wkrótce obejmie prezydencję w Unii, będzie chciała zatwierdzić założenia pakietu do końca roku.


Mercedes Sprinter - king of the road.

#159 sothink

sothink
  • Użytkownicy
  • 74 postów
  • Lokalizacja:Breslau

Napisano 02 czerwiec 2008 - 18:58

Dla wszystkich miłosników trakcji elektrycznej
http://gospodarka.ga...azy_wiecej.html

Jeśli Komisja Europejska wprowadzi pakiet klimatyczno-energetyczny w proponowanym przez siebie kształcie, w 2013 roku nasze rachunki za prąd wzrosną dwukrotnie - prognozuje "Gazeta Prawna".
Gazeta pisze, że wprowadzenie przez KE pakietu zahamuje polską gospodarkę. Na wynegocjowanie lepszych od obecnych warunków Polska ma niewiele czasu - Francja, która wkrótce obejmie prezydencję w Unii, będzie chciała zatwierdzić założenia pakietu do końca roku.


Dlatego jedyną opcją są tanie i ekologiczne elektrownie atomowe, a Francja ma jeden z najtańszych kosztów kWh w Europie.
http://energy.eu/#prices
Niemcy niedługo też pójdą po rozum do głowy i pogonią pseudozielonych.
Niestety aronku złóż ropy nie można sobie "zbudować", musisz to pomimo swojego bardzo niskiego intelektu jakoś spróbować zrozumieć.

#160 aron

aron
  • Użytkownicy
  • 1039 postów
  • Lokalizacja:Lublin/Włoszczowa

Napisano 02 czerwiec 2008 - 19:30

Dlatego jedyną opcją są tanie i ekologiczne elektrownie atomowe, a Francja ma jeden z najtańszych kosztów kWh w Europie.
http://energy.eu/#prices
Niemcy niedługo też pójdą po rozum do głowy i pogonią pseudozielonych.
Niestety aronku złóż ropy nie można sobie "zbudować", musisz to pomimo swojego bardzo niskiego intelektu jakoś spróbować zrozumieć.

Prędzej powstaną złoża ropy niż Wajrak pozwoli ci zbudować elektrownie atomowe. Wiem że masz wrocławską maturę.
Mercedes Sprinter - king of the road.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych